special entry sempena hari guru...:)

assalamualaikum n salam sejahtera kpada smua followers n readers....
korg apa khabar?
msti ngah brgembira skarang kan sbb bru habis final exam.....
cuti lama plak 2 4 bulan!!!

aku tau aku lama x update blog ni....
mklumlah bz.....
skarang bru ada klapangan sikit....
ok,tuk entry tuk kali ni,aku nk wat 1 entry special sempena Hari Guru yg bakal dsambut semua guru d Malaysia pada hari ini,16 mei....
tema hari guru tahun ni:Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara


apa tujuan hari guru dsambut?

hari guru dsambut sbagai tanda mengenang jasa guru yg brsusah payah mngajar n mendidik anak2 bangsa dri dulu hngga skarang....
mereka x prnah knal erti penat n jemu dlm tugas mereka....
jadi guru ni bukan snang tau....
aku ambik contoh yg terdekat,mak aku sndiri.....
hari2 aku tngok dia kluar rmah sewal jam 6.30 pagi....
jam 3 ptang baru balik....
kdg2 jam 5 bru balik.....
kdg2 ada meeting,klas tambahan n mcm2 lagi.....
tpi,yg wat aku respect mak aku ni,dia gigih n kuat brusaha tuk mmbantu plajar2 skolah dia 2....
mmg tabik springlah!!!!
stiap kali pmr or spm,mak aku akn dpt pnghargaan dri skolah sbb prestasi subjek dia maintain je.....
mak aku guru pnolong kanan sains n maths....
tpi dia ajar modern math n add math....
aku ngn adik2 kra bruntunglah sbb ada cikgu matematik....
x pyh ssah2 prgi tuisyen....

dri aku darjah 1 smpai fom 5,rmai cikgu dh aku knal....
nk mntion sorg2 mmg x habis.......





gmbr2 kt atas ni smua logo skolah yg prnah aku mnuntut dulu....
stiap skolah aku ada knangan manis n pahit....
tpi 2 yg bestnya zaman skolah....
zaman skolah cuma skali je sumur hidup!!!!
rndu gila zmn skolah!!!!

so,before aku akhiri entry kali ni,aku nk wish Selamat Hari Guru kt smua cikgu yg prnah ajar aku dulu....
mmg jasa cikgu2 smua xkn saya lupakan smpai bla2!!!
n x lupa juga 2 my lovely mother!!!!
hayatilah puisi usman awang kt dlm pic bawah ni.....
sekian,wassalam....


0 KRITIKAN DITERIMA:

Post a Comment